onsdag 23 november 2011

Dagen D.

Ok, så dags för en riktig uppdatering, eller något. Frågan är om jag minns något.

I fredags... Hmm.. Undrar vad som hände i fredags egentligen. Tror inte det hände så mycket egentligen.. Rullade väl kassetter och spelade Skyrim antar jag. Skyrim är väl boven som gör att jag inte har uppdaterat ordentligt.
Men tror det var mest det som hände.

Nej! Nu kom jag på. Eller ja, på dagen var det det som hände.
Sedan på kvällen blev jag inbjuden på kladdkaka hos Ingvar och Ann-Louise när jag följde med Ingvar på kvällspromenaden med Rufus.
Jag fick också ris och kyckling att äta, eftersom jag hade tänkt att äta något efter promenaden och ville inte bli mätt på bara kladdkaka. Mycket fint!
Vi tittade på TV och slappade mest, och det var väldigt skönt faktiskt.
Skönt att inte behöva göra mer än att sitta bekvämt och stänga av hjärnan någon gång ibland.

Rapport, Doobido och Skavlan och sedan mer nyheter tror jag det blev.

Lördagen var väldigt lugn. Vi hade gäster här, Markuskyrkan ifrån Borlänge kom på morgonen och jag hade ingen uppgift på lördagen, men var nere och åt ihop med Tina och Ami som arbetade i köket.

På söndagen hade jag kökshandräckning i form av disk på lunchen och middagen.
Var skönt med lite diskarbete. Tycker det är rätt kul när man har en riktig diskmaskin som tar hand om disken på ett snabbt och effektivt sätt.

På kvällen blev det mera Skyrim, UFC och finalen i MLG.

Måndag var det upp tidigt för avresa mot Surahammar och en avlämning av Lennart i Mora.
Vi åkte ifrån gården 05.50 ungefär. Efter att vi lämnat av Lennart bar det alltså av emot Surahammar.
I Surahammar skulle vi alltså hjälpa Birger och Sonja, som har hjälpt till mycket här på gården i perioder, att flytta.

Strax utanför Hedemora stannade vi för frukost. Klockan var då runt 08.00.


Sedan får jag inte ihop det riktigt men vi måste varit framme strax innan tio. Då blev vi bjudna på fika.
Efter fikat började vi lasta in grejerna i bussen och på vårt släp. Birger hade redan fyllt både sin bil och sitt släp.
Det var vi klara med vid elva-tiden och då vankades det middag. Tidigt. Puh. Jag som var mätt efter fikat fortfarande.
Men det var bara att bita ihop och äta.





Efter det så fixade Birger och Ingvar det sista med packningen och täckte över släpet med en presenningen som vi hade lagt över släpet precis innan vi gick in för mat. Jag lade mig på soffan och vilade, då jag knappt hade sovit på natten och omöjligt kan sova i en bil, förutom möjligtvis precis de sista minuterna innan man är framme.

Så strax innan tolv bar det av mot deras nyköpta hus beläget mellan Rättvik och Orsa, typ.
Det var en otroligt seg sträcka, speciellt ju närmare vi kom 'hem'.
När vi började närma oss kom vi in i en riktigt tät dimma och det gick inte fort precis. Det kändes som vi åkte i en evighet.

Väl framme gick det väldigt fort dock. Vi plockade ur bilarna och släpen rätt fort och när vi var halvklara så var det smörgås och kaka framdukat.
Efter det gjorde vi sluttampen och fick rätt bra ordning på det mesta. Sakerna hamnade i rätt rum(tror jag) förutom ett skåp och en del av en säng som vi inte lyckades få upp i trappan då de var för stora.

Så igår, tisdag, så skulle vi ha medarbetarvård, eller något sådant med en "inhyrd" expert. Samtal om vad vi vill med gården och framtiden och så vidare.
Personligen gav det väl inte jättemycket, men jag tror att det var en riktigt bra dag på det hela taget och mycket blev vädrat.
Dagen avslutade sedvanligt med bönesamling på kvällen, fast denna dag med nattvard.

Både igår och idag har jag varit väldigt trött. Lyckades inte ta mig upp till morgonsamlingen idag, men kom upp till fikat i alla fall. Blev mest kassetter idag och efter lunchen hade jag lovat Siv att hjälpa henne med att koppla in hennes nyinköpta skrivare. Det visade sig också att hon hade fått ett nytt modem för sitt bredband som jag också kopplade in och hjälpte henne lite allmänt med datorn.

På kvällen sedan blev det promenad med Ingvar och Rufus också. Ingvar upplyste mig om att de hade specialpris på Pizza på Amore, så det blev en pizza på kvällen. Upptäckte också att de hade specialpris på Apotekarnes Julmust på Coop, 5kr för en 1.4l flaska. Köpte tre flaskor, vilket var max per kund.
Pizza 39:-
3x Julmust 15:- + pant.

En bra affär!


Men nu.... Sovdags!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar