torsdag 24 november 2011

Typisk torsdag.



Det bästa på ett bra tag alltså!

I övrigt har det inte hänt så värst mycket i mitt liv idag.
Satte upp några julstjärnor på förmiddagen och har mest rullat band.
Hjälpte också Ingvar med att sprida ut grus som bärlast nere vid maskinhallen.
Sedvanlig promenad på kvällen.

Imorgon blir det något slags inflyttningskalasgrejs för Mark och Maria.
Och adventsfika kl 10.30.

Idag är det också Thanksgiving, såhär skrev jag om det väldigt kortfattat i morse:

Idag är det Thanksgiving - en högtid som det inte gör mig något att vi inte firar, det har vi ju ingen anledning till, men också en högtid med en innebörd vi kanske borde fira?
Vad är DU tacksam för idag?
Själv är jag tacksam för den tid jag fått spendera här i Orsa än så länge, och att jag snart får komma hem och träffa familj och vänner.
Jag är också tacksam för att jag vet att jag inte behöver oroa mig för framtiden, trots att jag inte har en aning om vad som komma skall, för jag har lagt den i Jesu händer!

1 kommentar:

  1. Absolut den bästa tryggheten för framtiden, Jesus är ju dessutom inte konjunkturkänslig!

    Helfestlig film .....

    SvaraRadera