lördag 12 november 2011

Glömde visst..

Jag glömde visst skriva igår. Trodde jag hade gjort det, men upptäckte idag att jag inte alls hade det.

Gårdagen var rätt lugn. Fixade en skiva som hade blivit fel i en beställning innan fikat och satte igång lite bandning.
Efter fikat satte vi igång och spåna idéer på hur vi skulle göra en inmatning för pelletsen så bra som möjligt. Och jag fick en idé som vi körde på. Jag strävade efter att göra det så enkelt men effektivt och bra som möjligt, och föreslog att vi skulle göra det som en "byrålåda" - för vi ville ju inte göra något fult som skulle vara där konstant och irritera ögat samtidigt som vi behövde ha ut den en och en halv meter ifrån väggen ungefär. Det tände Ingvar på och vi satte igång. Vi hann nästan bli helt klara, bara lite finputs kvar på måndag. Då ska jag fotografera underverket också.

Vi tog också en sväng in till Mora för att se om det gick att få tag på The Elder Scrolls v: Skyrim, men det gick tyvärr inte. Så jag beställde det. Hoppas få det på tisdag i alla fall.

Sedan tog jag det rätt lugnt och fixade fler kassetter på kvällen.

Idag har jag tagit det väldigt lugnt. Vaknade strax innan tio i morse, men låg och drog mig till tolvtiden.
Åt lite frukost och satte igång en kassett.
Såg en film, fixade mer kassetter.
Tänkte testa hamburgestället här i Orsa, Daisy's, det var väldigt bra faktiskt, tycker jag. Mycket mat fick man. Tyvärr glömde jag kameran så jag fick ingen bild på maten. Men jag var nöjd. Köpte också lite godis på Konsum på vägen hem.

Och nu är det sovdags!


Så här såg utsikten ut ifrån björnparken. Jag minns inte om jag postade den bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar