torsdag 3 november 2011

Ho-ho-ho-ho-ho-hockeyfrilla!

Idag tog alltså evangelistdagarna slut.
Och med det började iordningställandet inför morgondagens 80-årsfest. Ingen liten sådan heller. 60 stycken 80åringar kommer hit imorgon och skall bli firade. Det är Svenska Kyrkan som bjuder in alla som fyller 80år i år och eftersom de håller på att bygga om och ut sitt församlingshem så hyr de in sig här.

Har också varit på hockey ikväll, det var väldigt kul. Väldigt bra hockey faktiskt. Var riktigt imponerad över farten och kvalitén.


Såhär kunde det se ut.



Jag råkade ju också vinna genom att köpa det vinnande programbladet. Den som fick ett signerat programblad vann. Och det fick ju jag.

Helt otroligt. Andra gången jag vinner ett lotteri sedan jag kom till Orsa. Inte direkt något jag är van vid!


Slutresultatet i matchen var inte till publikens gillande. Men som mannen som stod i utgången och sålde lotter sa "Äh, det är bara hockey grabbar!".


De få målen till trots var det väldigt kul att se på.
Matchen började väldigt mesigt, men med ett högt tempo och böljande hockey. För att sedan gå allt mer och mer mot att bli intensivare och lite grinigare. Men fortfarande väldigt bra hockey.

Har också ikväll klarat ut Final Fantasy II, tillslut.


Ett hyfsat spel ändå. Väldigt bra story, men väldigt dålig spelmekanik. Spelade också in en liten film på slutet av det, men den kommer inte upp förrän imorgon och är nog mest för Dennis!

Nu är det verkligen tid att sova!

1 kommentar:

  1. Sandra skulle gärna vilja ha en sådan ostbågepåse! :-P

    SvaraRadera