lördag 29 oktober 2011

Frivillig fredag.

Idag har varit en tillsynes lugn dag.

Fast det var allt lite spektakulärt fika idag då Mailis fyllde 86år.


Idag har dock varit en otroligt grå dag, sett till vädret.


Fick också veta idag att det har blivit lite komplikationer med skatteverket angående volontärarbete. Kort sagt så innebär det att jag kommer att få betala restskatt för den tiden jag har spenderat här. Hur mycket återstår dock att se.

Det enda man får ge bort som organisation är EN måltid. Ingen övernattning. Inte två måltider. Utan en. Även om jag överlever det så är det tragiskt. Det försvårar ju klart inför framtiden för gården. Och för alla andra som skulle vilja arbeta i utbyte mot mat och husrum. Så får det inte gå till helt enkelt.

Värdelöst om man frågar mig.
Problemet som uppstår är att mat och husrum måste räknas som lön(löneförmån) och det innebär att det skall skattas och betalas arbetsgivaravgift för.

I övrigt har jag rullat kassettband.
Patricia har också fyllt år idag. Och firat ettårig förlovningsdag. Likaså Jens alltså. Grattis! :-p

Vill avsluta med en bild till, som jag tycker är rätt rolig.


1 kommentar:

  1. Ja, det är ett konstigt sätt att se på volontärarbete, men låt inte det lägga sig som en grå filt.

    SvaraRadera