söndag 9 oktober 2011

Ledig lördag.

Idag har jag alltså varit ledig. Började dagen vid 09.00 oavsett, då det serverades frukost för retreaten som är här på gården. Men det blir ju lite sovmorgon det också när man är van att gå upp vid 08.00. Trots att jag varit ledig så digitaliserade jag ett kassettband på förmiddagen. I övrigt spenderade jag tiden med att spela tv-spel. Klockan 13.00 var det lunch, och jag planerade att gå ut en sväng efter lunchen. Så blev det också. Gick även ut med komposten innan lunchen.

När jag var ute och gick så gick jag den sträckan jag "brukar" gå, en promenad på ungefär 1h30min i kuperad och bitvis rätt otillgänglig terräng. Men när jag precis svängt in på stigen upptäckte jag något underligt..


En rätt så stor sten, som inte låg där här om dagen när jag gick där. Blev lite förvånad, men den måste ha rullat ner ifrån slänten. Området är ett naturreservat och det är därför det är lite otillgängligt på sina ställen. Det får helt enkelt inte röjas undan. Det är dock ett fantastiskt vackert område, och många bilder jag har tagit är därifrån.


Vandringsleden leder upp till en badplats, närmare bestämt Slättbergsbadet.



Badet är ju nedstängt för vintern nu.

Efter promenaden så blev det en dusch. Och väntan på kvällsmaten. Dock åt jag inte så mycket, då jag var bjuden till Stefan och Margareta på lite kvällsfika ytterligare lite senare.


1 kommentar: