tisdag 11 oktober 2011

Tårtdag!

Idag, likt många andra dagar det senaste har varit rätt lugn.

Hade lite problem med ett kassettband som det var väldigt taskig kvalité på. Men jag lyckades lösa det tillslut.

Idag på förmiddagsfikat/personalträffen blev det tårta, som en liten avtackning för Lennart och den tiden som varit. Hallon- och blåbärstårta!



Eller om man ska kalla det gräddtårta med hallon- och blåbärstopping?
Gott var det i alla fall!

Idag är det som de flesta nog vet, tisdag. På tisdagar kl 19.00 brukar det vara bönesamling, något jag faktiskt inte varit med på tidigare, men idag kom jag ihåg det och det blev av!
I slutet av samlingen så blev vi hembjudna till Stefan och Margareta på kolsoppa om det var någon som var intresserad. Mina planer för kvällen var att se landskapen, Sverige - Holland, så vi gjorde en kompromiss om att vi skulle få se matchen där. Sagt och gjort, så blev det. Jag och Björn, som sitter i styrelsen för gården och nu sitter i den tillfälliga ledningsgruppen tillsammans med Marianne och Greta tog erbjudandet och blev förträffligt omhändertagna med soppa, bröd och rulltårta och te till efterrätt.

Fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar