torsdag 29 september 2011

1000!

Grattis! Till både mig och dig! Jag hade som ett litet mål att försöka få ihop runt 1000-visningar den första månaden på bloggen, och det lyckades! Med några dagars marginal till och med.

Så grattis och tack!

Idag har jag varit ledig, och började dagen 10,30 istället för 08,30 även om jag var vaken vid 08,30 så valde jag att somna om istället för att gå upp. Vaknade alltså perfekt till halv elva fikat, vilket blev min frukost! Sedan gjorde jag inte mycket vettigt, tittade på The Ultimate Fighter och spelade lite tv-spel fram tills att klockan började nära sig 13, då jag var bjuden hem till Sonja på middag, något jag lyckades tajma(ursäkta stavningen, jag gillar den inte heller) helt perfekt. Där bjöds jag på någon ugnslagad kyckling med potatis och grönsaker. Mycket gott! Jag fick även med mig lite kyckling hem, och gelé som Sonja glömde ta fram till maten. Det var ju gott även utan, men gelé, i det här fallet svartvinbärsgelé är ju nästan aldrig fel!

Till efterrätt bjöds det här:


Mycket gott!

När jag kom hem hade jag tänkt att tvätta, men den tanken var jag inte ensam om, så jag fick vänta tills Lennarts maskin var klar innan jag kunde köra igång min tvätt. En dryg timme senare var det dags att fixa tvätten. Mötte Lennart nere vid pingisbordet och hade sällskap till tvättstugan där han hängde upp sin tvätt och jag körde igång min. Passade även på att diska och tömma mina sopor i köket medan jag väntade på tvätten. Spelade Civilization 5 och lyssnade på The MMA-hour under tiden.

Passade även på att låna en upplaga av N.P. Wetterlunds "Andens lag" nere i tryckeriet, hoppas att det gick bra. Tänkte säga till om det imorgon på morgonsamlingen. Det fanns ju inga i biblioteket så..!

Nu är det sovdags!

1 kommentar: