tisdag 13 september 2011

Ledig dag stundar..

Imorgon har de bestämt att jag ska vara ledig. Inte för att jag sa emot precis, men känner samtidigt att det är svårt att veta riktigt vad man ska göra med en helt ledig dag. Antagligen kan jag åka in en sväng till Mora med Ingvar(gårdens vaktmästare) som hade något ärende dit. Det vore bra, då kan jag leta efter isklabbar där. Hittade inga här i Orsa. Har i och för sig inte kollat på Konsum än. Men det är morgondagens bestyr.

Det var tungt att gå upp i morse, extra tungt, andra raka natten där jag hade problem att somna. Men när jag väl somnat sov jag gott. Men de två senaste nätterna har det inte gått så lätt som den första veckan. Jag hann till morgonsamlingen men skippade frukosten, det är ju ändå inte så långt till förmiddagsfikat. Efter morgonsamlingen så fortsatte jag städningen utav rummet som använts till lingonrensningen fram till fikat. Eller ja, först bad jag Ingvar visa mig hur man får ljud i datorn i kyrkan något jag inte lyckats med. Få in ljud i den har gått bra, men att få ljud ur den har varit lite besvärligare. Till förmiddagsfikat var det också lite uppdateringar och samling av personalen. Vi fick veta att Lennart som är tillförordnad föreståndare har sagt upp sig under de stående premisserna men att han kan tänka sig att vara kvar om sättet att styra gården på ändras från en central föreståndare till en grupp om fem personer som får varsitt ansvarsområde. Lite annat sades också och det drog ut rätt rejält på tiden, vi var väl klara strax efter 12. Efter fikat blev jag ombedd att flytta lite lera ifrån en jordkällare till keramikhuset, jag passade också på att flytta över några ljudfiler ifrån datorn i kyrkan till mitt usb-minne eftersom jag hade tänkt redigera dem lite och bränna ut dem till de som ville ha föreläsningarna ifrån helgens minikonferens.

Efter lunchen fortsatte jag att städa klart lingonrummet och började med redigeringen utav föreläsningarna vilket jag sysslat med merparten av eftermiddagen och kvällen. Det arbetet är klart nu och jag håller på att bränna skivorna vilket är ungefär halvvägs.

Jag åt precis kvällsmat, och till kvällsmaten drack jag O'boy, något jag inte gjort på jag vet inte hur länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar