onsdag 14 september 2011

Mora, frysklabbar och annat man kan göra en ledig dag.

Idag har jag alltså varit ledig, så jag hoppade över morgonsamlingen och sov istället. Gick upp vid 10 och tog en dusch och var klar lagom till förmiddagsfikat. Efter det bar det av till Mora efter jakt på frysklabbar. Jakten började på Willys men det gav inget resultat och bar sedan iväg till Dollar Store och ÖoB, mest för att de låg på vägen till Ica Maxi mer än att jag trodde att jag skulle hitta några frysklabbar där. Och det gjorde jag inte heller. Inne på Ica Maxi verkade jag också gå bet, men tänkte att jag får ju fråga innan jag ger upp i alla fall, det måste ju finnas frysklabbar på Maxi. Och det gjorde det också, men det var inte så konstigt att jag inte hittade dem. De var nämligen inplockade på lagret eftersom sommarsäsongen var slut. Skam den som ger sig! Jag fick i alla fall tag på 8st klabbar för 60kr. Ett klart överkomligt pris.

Lagom när jag skulle betala ringde min taxi, det vill säga Ingvar och sa att han stod på parkeringen utanför och väntade men att det inte var någon stress. Så när jag betalat vandrade jag ut till bilen och vi for hem med ett nytt kylskåp bak i bussen. Vi var lagom hemma till lunchen så jag sprang bara upp på rummet och lämnade frysklabbarna och gick ner för att äta direkt. Efter lunchen gick jag upp på rummet för att smälta maten lite och hade också som mål att gå ut och gå lite i elljusspåret.

Sagt och gjort gav jag mig ut i spåret.


Jag bestämde mig för att ta det långa spåret för att se hur lång tid det tar ungefär och veta när man har tid att gå den längre vändan eller inte. Det tog rätt exakt 40min i lagom tempo. På vintern är det tydligen skidspår där också En väldigt fin runda i lagom kuperad terräng. Mycket mer har inte hänt idag, har spelat lite tv-spel och sett en film, Stålmannen ifrån 1978. Har också lyssnat igenom lite av föreläsningarna ifrån helgen och planerar på att eventuellt ladda upp dem här på något sätt, då det är väldigt intressanta föreläsningar jag tror det vore nyttigt för folk att höra.


1 kommentar:

  1. Skönt att höra att du tar dig ut i naturen, den verkar ju dessutom väldigt vacker.

    SvaraRadera