tisdag 27 september 2011

Kebabstinens

Idag har jag lidit av kebab-abstinens. Alltså kebabstinens. Rätt illa. Men sån't är livet. Imorgon blir det dock kebab i Mora. Hoppas den smakar bra. Annars blir jag lite ledsen.

Idag har varit en fin dag. Riktigt bra höst-väder, nästan lite sommar i luften. Det var härligt. I övrigt har vi idag, som alltid på tisdagar, även om jag inte tror att jag har nämnt det tidigare, haft medarbetarmöte där vi diskuterat framtiden i stort och smått. Både före och efter det så fixade jag de sista skivorna som var beställda. Blev klar med det strax efter lunch eftersom medarbetarmötet dödade lite arbetstid efter fikat. När skivorna var klara bar jag ut de nyanlända tom-skivorna i kyrkan, och kikade igenom rummet i kyrktornet där de stod lite. Väldigt mycket skräp där inne. Men imorgon skall det rensas ut! Efter det hjälpte jag Lennart att rensa anslagstavlan/välkomsttavlan utanför kyrkan ifrån häftklamrar.

På medarbetarmötet bestämdes också att vi, eller ja, jag ska börja arkivera de gamla kassettbandsinspelningar som finns ute i kyrkan i MP3-format på en hårddisk. Det är väl ett arbete som tar fart i nästa vecka troligast, när usb-kassettspelaren anländer. Ska bli intressant att se vad som finns där ute. Massvis med timmar är det i alla fall. Det ska bli kul i all fall.

Vi har också lyckats äta upp den sista tårtan ifrån bröllopet, det finns dock lite paj och cupcakes kvar.


I Orsa får man hundbajs-påsar gratis. Det ni!

För övrigt har mitt internet blivit mycket stabilare här uppe på vinden sedan jag möblerade om. Det är ju en klar förbättring!

3 kommentarer:

  1. Det finns gratis bajspåsar i Partille också, om nu någon är intresserad

    SvaraRadera
  2. Hur kommer det sig att Internet har blivit stabilare iom ommöbleringen?

    SvaraRadera
  3. Ingen aning Edvard.. Hade jag vetat det hade jag nog blivit en grym nätverkstekniker dock! :P

    SvaraRadera