torsdag 15 september 2011

Clockwork Creep



Bjuder på en härlig låt såhär inledningsvis. En av mina personliga favoriter. Den äter sig in på hjärnan, dock inte lika bra som en del andra låtar gör.

Idag har varit en rätt så lugn dag i hyfsat tempo. Började precis som vanligt med morgonsamling 08:30 och sedan en snabb frukost. Sedan har det stått städning på schemat mest hela dagen. Fast allra först fick jag klättra lite och byta en glödlampa. Efter frukosten blev det ner i bottenplan och städa hallen och tv-rummet vilket var klart lagom till förmiddagsfikat. Efter det blev det att städa matsalen efter fikat, ett tämligen tungt arbete då man måste ha upp alla stolarna på borden och det finns ett 30-tal stolar i vad som måste vara ek-trä, för de väger hemskt mycket för vad de ser ut. Mitt i städningen så blev jag ombedd att bära matvaror som Gerd hade varit och köpt och sedan hann jag med fem minuters marginal bli klar med matsalen så det hann torka upp på golvet precis innan vi skulle äta lunch.
Efter lunchen skulle jag och Marianne gå till Ekbacken och gå igenom ett rum så att jag får veta noga vad det är som de tittar efter när de kontrollerar rummen.

Sedan var det bara att fortsätta städa och sista timmen spenderades med att få klart de inspelningarna som blivit beställda efter "Kristen tro möter Islam"-helgen.

Imorgon blir det att städa entrén och sedan invänta eftermiddagen när gästerna kommer. 39 gäster blev det tillslut, det blev en hel del avbokningar på slutet tyvärr. För egen del kommer jag spendera helgen i kyrkan som ljudtekniker. Hoppas att det kommer att gå lite bra i alla fall...


Det lär bli en hektiskt helg även om den kommer bli i lågt tempo så blir det mycket hålla-i-gång.

1 kommentar: