måndag 5 september 2011

24 hours later...

Då har det gått lite drygt ett dygn sedan jag skrev inför min första dag här på Trunnagården. Nu är den över. Kvar är refrängen, lite bokläsning ska det bli, och lite allmänt slappande med kanske en film eller lite tv-spel. Så vad har dagen bjudit sedan senaste uppdateringen?

Lunchen gick ner utan större problem, någon slags kyckling och risgryta, väldigt god, och när den tog slut blev det någon slags lasagne-liknande rätt som jag smakade lite på. Även den mycket utsökt. Efter lunchen fick jag lite ledigt, eftersom jag skulle tjänstgöra från eftermiddagen in en bit på kvällen. Så jag tog första bästa chans att sticka ner i biblioteket och leta upp en bok, det blev en bok utav Billy Graham som heter The Jesus Generation - blev oerhört lockad utav titeln. Ska bli intressant och jag ska sätta tänderna i den när jag skrivit klart det här inlägget. Efter att jag hade fixat boken sprang jag upp på mitt rum för att bara varva ner lite och smälta maten. Efter det så bestämde jag mig för att ge mig ut i skogarna här för att hitta en ny och egen bakgrundsbild till bloggen. Mycket naturskönt bjöds det på.




Efter min lilla promenad så var det dags att anmäla sig i köket för kökshandräckning(wow, hade nästan trott att det ordet inte skulle finnas i ordlistan!). På schemat stod lite allmänna instruktioner och benkantande med kökets alla skrymslen och vrår. Blev rätt enkla saker, som att ställa fram salladen på sin plats och blanda måltidsdryck och annat smått. Den riktiga uppgiften var egentligen att hjälpa till med disken, och bli bekant med köket, framför allt då jag kommer att ansvara för att ta ut komposten och ta undan efter kvällsfikat när det är sådant. Efter maten så var det alltså dags för disken, rätt enkelt om man stått i ett storkök tidigare och har lite hum på hur det fungerar, och det har ju jag! När disken var fixad och allt var på sin plats var det egentligen tänkt att jag skulle vara med på kvällssamlingen för lingonplockarna, men min mage var inte på det humöret så jag beslöt mig för att dra mig undan. Detta ledde till att jag missade att ställa fram kvällsfikat, men det löste sig ändå, som tur var, och jag var bara någon minut sen så de hade nog överlevt oavsett! Plockade ihop och diskade och släckte ner huset gjorde jag dock. Och nu sitter jag här på mitt rum och försöker smälta dagens intryck och händelser. Inga större händelser, men det är ju mycket som ska tas in såhär i början.

Jag vet inte exakt vad som händer imorgon, det har pratats lite om lingonplockning, men inget konkret har materialiserats.

En lite kul fotnot är att flera av de som är här på gården har uppmuntrat mig till att försöka ta körkort nu när jag är här uppe. Man kanske skulle slå slag i saken och komma hem med license to drive?! Vi får väl se...

Tills nästa gång, gå inte vilse i lingonskogen!

Och jo, här är en bild på själva huvudbyggnaden där jag bor.


4 kommentarer:

  1. Det ser astrevligt ut ju. :) Gillade ditt rum också.

    SvaraRadera
  2. :-) Ja, det är vackert här, och mysigt, så ni båda har ju helt rätt!

    SvaraRadera