fredag 9 september 2011

Ytterligare en dag passerar förbi.

Ja, så har alltså en dag till sprungit förbi. En lååång dag. Jag är väldigt trött och känner att jag behöver få sova ut. Men det blir inte imorgon, men på söndag, då, då händer det!

Idag började precis som vanligt med lite frukost, om än lite i senaste laget. Det var tungt att gå upp i morse. Riktigt tungt. Men upp kom jag, och frukost blev det, som på rutin den här väckan har varit en tallrik fil och müsli och en bit grovt bröd med leverpastej och gurka på. Sånt där grovt bröd som man som barn inte kunde förstå hur ens föräldrar åt. Gott bröd är det i alla fall.

Efter frukost var det också precis som vanligt morgonsamling, den sista denna lingonplockarvecka, och idag med nattvard. Kan fortfarande inte säga om jag tyckte det kändes som en okej nattvard eller inte, då det är något med många strukturella problem. Men jag kände ändå att jag kunde delta, så det gjorde jag. Eftersom det var nattvard så blev det rätt kort och koncist på samlingen, något som var rätt skönt på många sätt,

Sedan så var det ju bara att kliva in i en bil som for ut i skogen och börja samla lingon. Jag har försökt hitta stället vi varit och plockat på på en karta, men utan resultat, det är verkligen sjukt långt ut i skogen. Först åker man ut ur Orsa, rakt upp på en grusväg i skogen, och sedan kör man på den till den tar slut som ni sett i ett tidigare inlägg.


Det tar cirka 40 minuter. Men oj vad lingon det finns där! Det var tredje dagen de var på det stället för att plocka, men det märktes ju inte ens. Och vi gick lite djupare in idag än i tisdags, och det blev bara mer och mer lingon ju djupare in i skogen vi gick. Helt galet. Det går inte riktigt att visa i bilder, men det stoppade mig inte ifrån att försöka.





Så efter dryga två timmar i skogen for vi tillbaka, eftersom att idag var sista dagen och det bara fanns tid för ett halvt pass i skogen. Vi var också kraftigt decimerade, och bestod främst av Orsa-folk. Det blev några liter till modern i alla fall.


När vi kom hem ifrån skogen var det dags för lunch och sedan diskning för min del. Efter det hade jag ledigt och tog mig in till byn en sväng och köpte lite godis(!). Det var sagt att jag egentligen skulle varit ledig större delen utav dagen och sedan hjälpa till med kvällsfikat, men efter maten som vi åt vid 18-tiden på grund av att en mini-konferense började på kvällen så fick jag en uppgift även för den lite tidigare kvällen.


Ljudtekniker alltså. En uppgift jag är illa utrustad för då jag är helt döv för om det behövs mer diskant eller om det är för mycket diskant. Bas kan jag höra mig till, men diskanten är jag värdelös på. Det gick det till trots rätt så bra. Fick lite hjälp att ställa in diskanten. Men sedan blev det lite väl, kände jag, för efter att jag hade gjort klart mitt gig som ljudtekniker så var det ju dags att fixa fram kvällsfikat, och då kände jag att jag var rätt trött, men det var över rätt fort, men kom igång lite väl sent, tyvärr. Så jag var inte klar förrän 22:30. Och nu är det dags att gå till kojs. Det blev många bilder idag, men ibland blir det så. Ännu fler finns på Facebook. Ska försöka få en offentlig länk hit, alternativt hitta på något annat så att alla bilder går att se ifrån bloggen. Men det får jag titta på en dag när har lite mer tid. Imorgon står det frukost-disk på schemat och sedan kökshandräckning efter halv elva fikat. Men sedan är det slut vid 14-tiden och då har jag ledigt resten av helgen. Fast på söndag då blir det hemliga äventyr!

Tills nästa gång, bao chicka-bao-ao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar