lördag 24 september 2011

Ommöblering m.m.

Idag har jag varit ledig. Det märks att jag har kommit in i en rutin, då jag vaknade 08:15 i morse, utan att ha satt någon klocka. Rätt så exakt samma tid som jag har gått upp de senaste 3 veckorna. Det kändes både skönt och lite jobbigt. Man vill ju gärna sova lite längre när man är ledig, men jag tänkte att det är väl lika bra att jag går på morgon-mötet också. Sagt och gjort gjorde jag det. Det minsta hittills. Tre personer var vi. Jag, Lennart och Tina.

Sedan gick jag upp till mig och tog det lugnt till förmiddagsfikat. Jag skippade frukosten och tänkte att jag tar fikat till frukost.
Efter fikat bestämde jag mig för att möblera om lite, något jag hade funderat på ett tag. Och såhär blev det. (Återigen får jag be om ursäkt för att jag filmade på snedden.. Man tycker ju den borde fatta att den ska visa upp det så också då!!)



Sedan gick jag ner för att leta efter mitt schampo och min duschkräm som Marianne hade städat undan ifrån toaletten där jag brukar duscha, då min dusch är lite fuktskadad, och jag inte vill förvärra det så jag duschar inte i den. Hittade dem nere i städförrådet i källaren! Vid 13.30 så gick jag ner för att hämta kuvert då mina egna kuvert var för små för att skicka skivor i och blev då bjuden på mat av bröllops-fixarna! Smidigt!

Efter det blev det att fixa klart det sista i rummet och sedan satte jag tänderna i Gears of War 3! Vid 18.30 så åkte jag iväg för att testa den första pizzerian här i Orsa. Det blev Pizzeria Viking. Jag lyckades inte se någon kebab så det blev en Capricciosa. Och tyvärr föll domen rätt fort, då de använde burk-champinjoner på pizzan. Den var god, men tyvärr så tappar det mycket att inte ha färska svampar på pizzan. Men än så länge ligger den inte så bra till.

Ikväll har det kommit cirka 60 gäster till bröllopet imorgon. Jag ska, som jag nog har nämnt tidigare, diska. Och laga en dammsugare.

Nu är det dock verkligen sovdags!

2 kommentarer: