fredag 23 september 2011

Borlänge!

Så igår bar det alltså av till Borlänge! Vi åkte vid halv tio-tiden, jag Ingvar och Lennart. Och Ingvars hund, Rufus.


Tyvärr ville han inte titta på kameran. Den större delen av resan satt han i mitt knä. Anledningen till att vi åkte till Borlänge, cirka fem mil enkel väg, var för att de har större utbud och bättre priser på många saker som behövs till gården, och nu hade det blivit så mycket som behövdes så det rättfärdigade en resa dit. För egen del var det väl mest för att få se något annat en dag, och för att Ingvar skulle få lite sällskap.

Det första stoppet vi gjorde var på Biltema. Där skulle det inhandlas något slags pump.


Efter en snabb visit på Biltema skulle vi till Kupolen, köpcentrumet i Borlänge. Ett rätt stort sådant, faktiskt. Där skulle vi in på Jula, men jag passade även på att ta mig en sväng om och fynda lite TV-spel.


Jag hittade tre spel till det totala priset av 499kr, det är jag mer än nöjd med! Eller ja, jag hittade såklart många fler spel, men jag nöjde mig med dessa tre.


Sedan slöt jag upp med Lennart och Ingvar och gick med Ingvar in den andra rundan på Jula - han gick först en runda åt Trunnagården och sedan en runda för privat bruk. För min del blev det två askar med "Skipper's Pipes" - något av det godaste som finns. Helt färska var de också!


Lennart tog sig en egen sväng-om inne på Kupolen. När vi var klara med det andra varvet inne på Jula så gick vi ut en sväng med Rufus och lagom när vi var klara med det så kom Lennart tillbaka. Vi började bli lite smått hungriga men bestämde att vi skulle åka in en sväng på Byggmax's drive-in där vi skulle köpa något slags skivor. Och när vi var klara på Byggmax blev det fikadags på pick-nick-korgen som Lennart hade gjort och den var mumsig!


Efter lunchen så var det bara att styra kosan mot Clas-i-sjön/gubbdagis som är på vägen tillbaka mot Orsa.


Vi insåg även att vi skulle vara tillbaka lite tidigare än vad vi trodde. Tydligen var vi rätt effektiva! Väl framme i Insjön kom vi så till både den första och den största Clas Ohlson i världen. De hade till och med ett Clas Ohlson-museum!



Det var också avklarat ganska så kvickt och efteråt så passade jag och Lennart på att gå på Clas Ohlsons utmärkta kundtoalett, som dessutom var gratis!

Vi var hemma igen vid 16-tiden och sedan tog jag det mest lugnt resten av dagen och gjorde inte speciellt mycket, spelade lite tv-spel och tittade på första avsnittet av The Ultimate Fighter som sändes natten till i torsdags i USA.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar