lördag 10 september 2011

Känsliga tittare varnas.

Nu blev det inget farligt här, eftersom jag inte kan hitta matchen på YouTube än, men den finns på Facebook! Vadå för match undrar du då. Jo det ska jag tala om för dig. Idag var det dags för Gladius Adrenaline 12 - en deltävling i den svenska shootfighting och amatör-mma ligan. Och där gick min home-boy Dennis Ahl match. En match han vann på 17 sekunder på TKO, eller RSC som det blir i Sverige. Det vill säga att han slog ut sin motståndare såpass mycket så att han inte kunde försvara sig men inte knockade honom. Antagligen blev det ingen knock eftersom han inte ätit ordentligt med kebab den senaste tiden.

Men, det har även hänt lite annat idag, mer aktuellt för mig här på plats. Först hade jag lovat att hjälpa till med frukostdisken i morse, så det gjorde jag man av mitt ord som jag är. Jag fick även hjälpa dem i kyrkan så att de sparade ner dagens föreläsningar på rätt ställen eftersom det var jag som ordnade det igår. Efter det så tog jag lite ledigt och gjorde mest ingenting någon timme tills jag hade lite kökshandräckning att utföra. Och det var lite bokstavligen. Mest var det att fixa disken efter fikat, och sedan att duka i ordning. Men Mat-Tina hade situationen under kontroll ensam eftersom det var rätt få matgäster och hon slängde enkelt ihop en fiskgratäng på egen hand. Så jag fick ledigt fram tills lunchdisken. Det börjar märkas ett spår här va? Det blir väl lite andra sysslor andra veckor också, men eftersom det ändå varit en del gäster här blir ju köket belastat lite extra då. Nästa helg blir värre. Ryktas om uppåt 60 gäster. Då blir det åka av!

Efter att köket var städat och rent inför den något förskjutna helgen så har jag alltså haft ledigt och har väl det tills måndag morgon, och måndag blir väl en rätt lugn dag här, kan jag tänka mig. Så jag tog det lite lugnt och spelade lite Final Fantasy 2 innan det var dags för dagens stora projekt - att rensa lingon. En rätt trivsam syssla faktiskt, men ändock lite tradig efter ett tag. Speciellt när man råkar spilla ut en halv burk på golvet(förlåt mamma, men du måste ju ändå skölja dem innan du ska göra något av dem..). Så de är nu redo för avresa mot Göteborg, någon gång framöver i livet.

Det tog det mesta av kvällen minst sagt, och jag kom precis upp på rummet och åt mig en kvällsmacka och nu är det snart sovdags. Ska försöka att inte rucka på mina rutiner för mycket bara för att jag inte måste upp så tidigt imorgon. Resultatet får ni väl läsa om imorgon. Och imorgon väntar hemliga äventyr! Det ni!

Ps. Nu när lingonveckan är över så kan jag inte förstå allt tjafs från kvinns som klagar på den, det var ju rätt så trevligt faktiskt! :-p

1 kommentar:

  1. Det var en präktig hög med lingon, bra jobbat! Jag får väl överse med att en del av dem hamnade på golvet.....

    SvaraRadera