söndag 18 september 2011

Spännande söndag!

Idag har varit en spännande dag! Dagen började med Gudstjänst i Trunna kyrka ledd av Elvor och Janne med sång av oss här på gården både i början och slutet. Efter Gudstjänsten följde lunch bestående av fläskkarré och potatis med sås och råkost. Till efterrätt rabarberpaj! Mycket gott.

Efter maten så tog jag mig en cykeltur runt Orsa centrum för att spana in storstaden! När jag kom tillbaks så frågade Bengt-Åke ifall jag var intresserad av att åka med honom och sjunga en sång på något som han inte riktigt specificerade en bit bort, jag sa ja, tänkte att det kan ju kanske vara kul. Det gav mig ungefär en och en halv timma, så jag passade på att duscha och varva ner lite efter cykelturen.

Halv fyra gick jag ut för att möta Bengt-Åke och åka iväg till vad som visade sig vara ett "minns du sången"-möte i en gammal skolbyggnad i ett område utanför Orsa som heter Slättberg. 49 personer var vi allt som allt och det var också ett lotteri, eller två lotterier var det faktiskt. När vi kommit dit insåg vi att vi glömt texten till en av sångerna vi skulle sjunga, så Bengt-Åke for iväg för att hämta den. Så när jag satt där så kom även Ammie(stavning, jadu..?) och hennes man Stig som båda är knutna till Trunnagården så jag slapp sitta och vänta ensam. Bengt-Åke kom tillbaka precis innan det skulle börja och det var lite allsång blandat med uppträdanden. Det var rätt trevligt och det bjöds på fika! Aldrig dumt! Vårt framförande gick bra, och dessutom vann jag på lotteriet!


I veckan vet jag ju vad jag kommer att få göra i alla fall.. Sist jag kollade hade jag 130 cd-skivor att kopiera.. Woho! :-P

1 kommentar:

  1. Fin blomma, grattis till vinsten (men ta av plasten om du inte gjort det).

    SvaraRadera