onsdag 7 september 2011

Rutin

Ja, såhär tredje dagen här i Orsa börjar rutinen sjunka in så sakteliga. Upp strax innan åtta. Frukost. Morgonsamling. Idag dock med ett nytt tillägg. Disk efter frukosten. Idag har jag fått ledigt såhär på förmiddagen. Hade hoppats på att komma ut i skogen på en promenad, men regnet vräker ner och det är lite för varmt för att jag ska orka dra på mig regnkläderna för att ge mig ut och traska.

Idag blir det ingen lingonplockning, som för övrigt satt sina spår, känner det i ryggen idag att det var många ovana rörelser upp och ner och samla in lingonen igår. Istället blir det rensning av lingonen. Men eftersom det regnar nu på förmiddagen, och vi redan hade utgått ifrån det efter att ha sett gårdagens väderprognos stannar alla lingonplockarna inne på förmiddagen för att ge sig ut vid tolvtiden istället. Och eftersom det leder till ett ockuperat rensningsrum så ska jag inte börja rensa förrän efter lunchen.

Så nu sitter jag här på mitt rum, och funderar på vad jag ska göra av min lediga tid. Det blir nog att ta sig en dusch i alla fall, och sedan åker nog rakhyveln fram. Fjunen börjar bli lite väl långa.

Vi hade för övrigt en väldigt fin kvällssamling igår, och jag lyckades klara av introduktionskapitlet i min bok innan jag kom i säng.

Nä, nu kallar duschen tror jag allt.

1 kommentar:

  1. Fortfarande väldigt fascinerad av dina naturbilder. Låter som ett OK upplägg för dagen, inte alltför tungt, blir kanske värre nästa vecka.

    SvaraRadera