fredag 16 september 2011

Reklampaus

Tänkte börja dagens inlägg med lite reklam. Som jag nämnt i tidigare inlägg har vi den här helgen en konferens här om "Ändens tid" - eller den yttersta tiden som jag är mer van vid att kalla det. Ett otroligt intressant ämne och vad det verkar efter första "introduktionen" med en väldigt kompetent talare. Det jag vill komma till är att vi ju spelar in allt ihop och jag vill erbjuda de som är intresserade att få en kopia på det här efter helgen. Bara att säga till i sådana fall så fixar jag det. Jag rekommenderar det varmt!

Idag har varit en rätt släpande dag som började med morgonsamling och städning utav entrén som var det enda som var kvar så efter det tog jag ledigt fram till strax innan 17 eftersom det hela skulle dra igång 17.30. Sagt och gjort så tog jag det lugnt efter förmiddagsfikat och efter lunchen gick jag ut en sväng. När jag kom in igen var jag helt slut, framförallt i huvudet så tog mig en tupplur och fixade sedan disken som stod och väntade på mig i mitt privata lilla kök.

Sedan var det dags för mat igen, men innan maten fick jag ett litet uppdrag att sätta upp en spegel och efter maten var det ut i kyrkan och ha lite sångövning då vi bestämt att vi skulle sjunga två bitar innan själva kvällsmötet skulle börja. Själva mötet gick bra och inspelningen och ljudtekniken gick bra.

När vi sedan kom in för att ta kvällsfikat så visade det sig att några gäster som rest hit ifrån trakten hade fått problem med bilen, deras bilnyckel hade fastnat i bildörren och de kunde inte få ut den så de kom in och bad om hjälp och Bengt-Åke som har lite erfarenhet med bilar sa att han kunde gå ut och titta på det. Jag hängde på, mest av nyfikenhet eftersom att det hela lät rätt underligt. Vi funderade på om det var så att låset bara behövde lite smörjmedel och anti-rost, och efter att ha kollat på det sprang jag in för att ha reda på det. Vi körde på rejält med spray i låset från alla håll och vinklar vi kunde hitta, och precis när de som hade bilen skulle ge upp fick Bengt-Åke ut nyckeln ur låset!

Snipp snapp snut, där tog sagan slut. Nu sitter jag alltså här på rummet och ska snart gå och lägga mig, men vill passa på att tipsa om att få föreläsningarna om ändens tid på skiva ännu en gång.


1 kommentar: