söndag 11 september 2011

Tiden stretar.

Tiden går ju onekligen framåt och jag har nu varit här i över en vecka. Det känns overkligt. Men bara för att det är svårt att fatta att jag bara varit här en vecka. Det känns som så mycket längre. Men det är väl bara positivt att man känt sig som hemma så fort. Det är väldigt skönt.

Först vill jag be om ursäkt, för jag glömde kameran i mina arbetsbyxor, så fick inte med den på vårt äventyr vi hade idag. Vi har varit ute i ett litet kapell eller missionshus i en ort som heter Hamra som ligger cirka sju mil i nordöstlig riktning här ifrån. Anledningen till att vi var där var för att fira kokerskan som jobbar här och hennes 50-års dag. Hade aldrig gissat på att hon var 50, kanske 40, men inte 50. Blev lite förvånad faktiskt.
Det var en väldigt trevlig tillställning och vi började med lite fika när vi kom fram, äppelkaka och en falsk potatiskaka bjöds det på samt kaffe, te och saft. Sedan var det lite allmän gemenskap med lite husesyn och mingel. Sedan var det tillagning av mat som gällde, det var grillning av fyra olika sorters kött; vildsvin, nötbit, fläskkotlett och lammkotlett och potatisgratäng till det. Väldigt gott var det.
Och efter det lite "körövning" - allsång alltså, inte vilken sorts allsång som helst dock! Utan gamla frälsarsånger var det. Mitt i allt ihop gick dock en propp. Det var ju lite förtretligt men rätt snabbt löst när vi väl hittat vilken som hade gått(det fanns 3 propp-skåp så det tog en stund ändå).
Sedan följde efterrätt och kaffe. Det var äppelpaj och blåbärspaj och grädde eller vaniljvisp till det följt av lite mer allsång.

Sen åkte vi hem. Inte mycket mer med det.
Imorgon blir det väl en rätt så lugn dag, med bara några stycken här i huset. Jag tror att jag ska sikta in mig på att få lite ordning på alla inspelade filer som ligger i ett totalt kaos ute i datorn i kyrkan. I övrigt har det regnat något fruktansvärt hela dagen, men ingen åska. Och gårdagen bjöd på väldigt fint väder, det tror jag aldrig att jag sa.

Tjinge-linge-disco.

1 kommentar:

  1. Trevligt med lite kalas, synd att du glömde kameran.

    SvaraRadera